måndag 17 mars 2014

Sarah Ferguson berättar om sin viktkamp för tidningen Hello


Sarah Ferguson, Hertiginnan av York, finns på omslaget av brittiska Hello den här veckan. I en exklusiv intervju med tidningen visar hon upp sin nya slanka figur berättar om hur hon gått ner 19 kg på bara fem månader.

Hon bestämde sig för att en gång för alla gå ner i vikt när hon ställde sig på vågen och insåg att hon vägde lika mycket som när hon väntade sin första dotter, Prinsessan Beatrice, som nu är 25 år.

Det är i den schweiziska skidorten Verbier som Sarah har genomgått sin både fysiska och mentala förändring. "Jag brukade vara så arg", berättar hon för Hello."Jag trodde att jag aldrig skulle gå ner i vikt, att jag hade förlorat kontrollen. Jag kunde inte komma i några av mina kläder. Jag höll på att drunkna i att äta, drunkna i mat". Sarah berättar att hon nu har tagit bort socker ur sin kost och tränar regelbundet.

Sarah har tidigare varit ambassadör för Viktväktarna. Nu har hon blivit utnämnd till ambassadör för Institute of Global Health Innovation på Imperial College London.

Under åren har Sarah fått kämpa med vikten och vikthånen. Hon säger: "Det behövdes mod för att vara i offentligheten under alla år som jag har varit överviktig. Alltid var det en 'Duchess of Pork' eller 'Fat Frumpy Fergie' rubrik, de hade ingen aning om att de nådde in i djupet av min själ."

Hertiginnan av York var tidigare gift med Prins Andrew och har två döttrar, Prinsessan Beatrice och Prinsessan Eugenie. Även efter skilsmässan 1996, har Sarah och Prins Andrew fortsatt att vara nära vänner och har setts semestra många gånger tillsammans med döttrarna genom åren. De har även periodvis bott i samma hus.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...