tisdag 5 juni 2012

Drottning Elizabeths tackar för jubileumsfirandet i ett tv-sänt tal


Firandet av Drottning Elizabeths diamantjubileum avslutas under tisdagen efter fyra dagars intensivt firande. I ett tv-sänt tal, tackar hon nu för firandet och alla som har varit med och organiserat det hela. I inslaget får man även se delar från de senaste dagarnas firande som avslutades idag med en gudstjänst och en flyguppvisning framför slottsbalkongen.

Meddelandet till nationen spelades in före jubileumskonserten i går kväll och inspelningen är gjord i Presence Room på Buckingham Palace. Bakom henne på en byrå kan man se förlovningsfotot av Prins William och Hertiginnan Catherine och i en annan ram finns bröllopsfotot av Drottningens yngste son Prins Edward och Grevinnan Sophie av Wessex.

Förutom det årliga jultalet, är det sällsynt att Drottningen väljer att göra uttalanden till allmänheten. Hon talade till nationen vid Gulfkriget 1991 och 1997 efter att Prinsessan Diana hade omkommit.

Daily Express 6 juni 2012

Drottning Elizabeths tal


De evenemang som jag har deltagit i för att markera mitt Diamant Jubileum har varit en ödmjuk upplevelse.

Det har berört mig djupt att se så många tusentals familjer, grannar och vänner fira tillsammans i en sådan glad atmosfär.

Men Prins Philip och jag vill ta tillfället i akt att ge vårt särskilt tack och uppskattning till alla som har haft en del i att organisera de här jubileumsfirandena.

Det har varit en stor utmaning, och jag är säker på att alla som har tyckt om dessa festliga tillfällen inser hur mycket arbete som har legat bakom.

Jag hoppas att minnen av hela detta årets glada tillställningar kommer att lysa upp våra liv i många år framöver.

Jag kommer att fortsätta att värdesätta och hämta inspiration från den oräkneliga vänlighet som visats mig i det här landet och över hela samväldet.

Tack till er alla.

Daily Mail 6 juni 2012
 "En ödmjuk upplevelse", så beskriver Drottningen i sitt tacktal om hur hon känner efter allt firande av henne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...