måndag 1 februari 2016

Prinsessan Marie i intervju inför 40-års dagen


Den 6 februari fyller Prinsessan Marie 40 år. Den danska tidningen Jyllandsposten har fått en intervju med Prinsessan Marie inför födelsedagen. I Jyllandspostens söndagsupplaga berättar hon öppenhjärtigt om familjelivet i Danmark, flytten till internatskolan i Schweiz som 13-åring och hur hennes föräldrars skilsmässa påverkade henne som barn.

Prinsessan Marie var 11 år när hennes föräldrar skilde sig och hennes trygga tillvaro slogs i spillror. "Under lång tid hade jag svårt att lita på andra människor". Hon berättar i intervjun att hon var riktigt arg på sin mamma som hade hittat en ny man. "Min far var ledsen och min mor hade en ny man som jag inte hade träffat förut". Marie flyttade med sin mamma till Genève i Schweiz och som 13-åring började hon på den internationella internatskolan College Alpin Beau Solei.

"Jag önskar att skapa ett hem som mina barn kan känna sig trygga i, där de kan utveckla förtroende för andra". "Idag har jag en bra relation med mina föräldrar. Jag älskar min pappa och jag älskar min mamma och vi har till och med varit tillsammans alla tre ibland, men det har varit en svår väg, berättar Prinsessan Marie i intervjun.

När Marie Cavallier träffade Prins Joachim 2005 hade hon svårt med all uppmärksamhet som hon fick och paret hade därför ett uppehåll i sitt förhållande under en period.
"Det var inget tvivel i mitt hjärta om att jag äskade honom men jag hade mitt liv som jag var glad för och jag hade min stolthet. Jag var helt enkelt inte färdig för att gifta mig och ta på mig det ansvar som det skulle vara att bli en del av kungafamiljen. Jag hade varit van vid att klara mig själv i så många år och det kändes överväldigande att alla plötsligt hade en åsikt om mig", berättar hon för Jyllandsposten.
I maj 2008 gifte sig Prinsessan Marie och Prins Joachim i Møgeltønder Kyrka.


Jyllands-Posten 31 januari 2016.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...