torsdag 6 februari 2014

Prins Carl Philip invigde Rally Sweden


Prins Carl Philip invigde Rally Sweden i Karlstad på onsdagskvällen tillsammans med statsminister Fredrik Reinfeldt. Prinsen höll ett tal på engelska där han bland annat berättade minnen om hur han själv besökt tävlingen som liten tillsammans med pappa Kungen:

"Jag kommer ihåg när jag var en liten pojke och för första gången kom med min pappa till de djupa skogarna i Värmland för att titta på Rally Sweden. Det var, i själva verket, just här som mitt eget intresse för motorsport började. Idag är motorsport en av mina största passioner."

Världsmästerskapstävlingen kommer att pågå fram tills lördag och Prins Carl Philip kommer att följa tävlingarna på plats under torsdagen och lördagen.





Foto: Rally Sweden/ Instagram, Facebook.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...